Ons aanbod

Communicatie

Communicatie

Interne en klantgerichte communicatie

 

Goede interne en klantgerichte communicatie is essentieel voor iedere organisatie.
Verbeter de onderlinge samenwerking tussen uw medewerkers en optimaliseer het contact met uw klanten met onze communicatie trainingen.

Training interne communicatie

Bedrijven en organisaties veranderen voortdurend. Maar een (cultuur)verandering gaat nooit vanzelf. Interne communicatie hoort hierbij, ook als veranderingen vanuit de organisatie komen. Goede interne communicatie draagt bij aan de visie en de ambities van organisaties. Ze helpen iedereen binnen de organisatie beter te presteren en daarmee de organisatie weer sterker naar buiten te maken. Interne communicatie is daarmee net zo belangrijk als externe communicatie. In de training interne communicatie komen middelen, doelen, werkvormen en oefeningen naar voren. Ook wordt aandacht besteed aan het geven van feedback en het organiseren van (re)actie binnen het bedrijf.

Training klantgerichte communicatie

Een goede communicatie opent deuren en creëert kansen. Dat geldt niet alleen voor het onderhouden van (zakelijke) relaties, maar ook met collega’s en privé is het belang van een goede onderlinge communicatie essentieel. De klantmedewerker is het visitekaartje van uw bedrijf. Hij of zij bepaalt in hoge mate het beeld dat de buitenwereld van een onderneming heeft. In de training klantgerichte communicatie wordt geleerd hoe het communicatieproces werkt en leert u behoeften te achterhalen van uw klant. Tevens leert u omgang met lastige klantsituaties. Naast theorie worden verschillende communicatiestijlen met bijbehorende vaardigheden in de praktijk geoefend. Naast het verbeteren van spreekvaardigheid is er ook aandacht voor presentatietechnieken.

 

Na deze training kunt u:
– U leert behoeftes te signaleren en achterhalen wat een klant echt wil.
– U weet hoe u zich in kunt leven in de klant en kunt uw communicatie op de wensen
van de klant aan kunt passen.
– U weet een gesprek te sturen.
– U bent duidelijk, overtuigend en informatief in uw communicatie.
– U leert beter om te gaan met lastige klantsituaties.

 

Doelgroep:
Deze training is geschikt voor ieder die in zijn of haar werk met regelmaat te maken heeft met in- en externe communicatie. Bijvoorbeeld; een receptionist(e), baliemedewerker, commercieel medewerker binnendienst, lid animatieteam, maar ook andere beroepen hebben baat bij deze training.

Pitchen

In de pitch vertel je kort maar krachtig:

– Wie je bent
– Wat je te bieden hebt (oplossing)
– Wat je toevoegt (voordelen) en..
– Wat je gedetailleerd zoekt!

 

Een elevator pitch is o.a. nuttig bij een verkoopgesprek, Kennismaking, Netwerkbijeenkomsten, Sollicitatiegesprekken, Investeringsrondes, Telefoongesprekken. Een goede pitch is authentiek, geeft zelfvertrouwen, is sturing voor je bedrijf en moet impact hebben.

Overige trainingen

– Commerciële vaardigheden
– Klantgericht communiceren
– Interne communicatie
– NLP
– Pitchen
– Presenteren
– Boost your team

“Leuke klik
met het team”

“Wij zijn enthousiast over de training en de trainer. Hij heeft een leuke klik met het team en enthousiasmeert om hiermee in de praktijk aan de slag te gaan. Tevens kijkt hij naar wat het team nodig heeft en past zich daar op aan. Dit is erg belangrijk voor een goede ontwikkeling.”

Oostendorp autogroep
Charlotte Hornes